tisdag 3 maj 2011

Förra gången

Jag har en dotter som fyller två i maj. Världens finaste lilla skitunge som jag älskar över allt annat, men vars start i livet inte blev som jag hade tänkt, trott och hoppats, även om allting till slut blev bra. Min barnmorska missade nämligen att hon låg i säte, med rumpan först, och det upptäcktes inte förrän jag hade gått 10 dagar över tiden och då blev det ett planerat kejsarsnitt som sattes in i sista stund. För mig var det en chock och en sorg att inte ens få försöka föda själv. Och jag var fruktansvärt rädd för själva ingreppet som jag fick mindre än ett dygn på mig att vänja mig vid, vilket sen blev ytterligare ett dygn eftersom läkarna ville skjuta på det och skickade hem oss igen. Ingen erbjöd minsta stöd i efterhand och de första dygnen var minst sagt struliga eftersom jag blev väldigt dålig av morfinet och amningen inte kom igång.

Den här gången ska jag gå till en annan barnmorska. Dessvärre har jag googlat hennes namn och upptäckt att hon är amningstaliban. Den sorten är jag inte säker på att jag går ihop med. Men jag ska inte döma ut henne förrän jag har träffat henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar