tisdag 3 maj 2011

Få barn i december

Jag är väl lite knäpp antar jag, men jag stressar upp mig över att jag ska ha barn i den i mitt tycke sämsta månaden på året. December. Sämst ur perspektivet att det är jul och julstress och glöggfester, man måste handla presenter med tätt mellanrum och det är trist att få en cykel mitt i vintern, alla födelsedagskalas måste hållas inomhus, sämst för att hon eller han alltid kommer att vara yngst i klassen och inte minst att det är influensatider och rs-virus innan bebben har hunnit bli särskilt många veckor gammal. Det tycker jag är ganska obehagligt. Igår på lunchen passade dessutom mina kollegor (som inte vet att jag är gravid) på att dra en hel kavalkad om bebisar som fötts utan hjärna eller dött vid förlossningen när navelsträngen kapades. Nån som kan vända mina tankar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar